سفینه ی فضایی

وبلاگی برای رصدگران فضا برای آنان که فراتر از حباب این کره خاکی می نگرند.

سفینه ی فضایی

وبلاگی برای رصدگران فضا برای آنان که فراتر از حباب این کره خاکی می نگرند.

سیارک

سیارک‌ها سیارات بسیار کوچکی هستند که از صخره و فلز ساخته شده‌اند. سیارک‌ها معمولاً اجسام نامنتظمی هستند و بر گرد خورشید حرکت می‌کنند. هزاران سیارک در منظومه خورشیدی ما وجود دارند. بسیاری از آنها میان مدار بهرام (مریخ) و مدار هرمز (مشتری) قرار گرفته‌اند و گرد خورشید می‌گردند. دسته‌ای دیگر از آنها در مکان‌های دیگر منظومه خورشیدی یافت می‌شوند.
به سیارک‌هایی که بر اثر نیروی گرانش سیاره‌ها در مداری گیر افتاده باشند «سیارک اسیر» می‌گویند. در این صورت سیاره مزبور به گرد سیاره بزرگ‌تر می‌گردد.

نزدیک‌ترین سیارک به زمین توتاتیس نام دارد.

ارزش اقتصادی

سیارک‌ها می‌توانند برای تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت زیستگاه در کره ماه سودمند باشند. سازمان‌های بین‌المللی هم‌اکنون در حال توسعه برنامه‌هایی برای سفر به سیارک‌ها و برداشت ذخایر طبیعی فضایی از آن‌ها هستند. برای معدن‌کاوی بر روی سیارک‌ها باید بتوان روی آن‌ها فرود آمد و این کاری است سخت و شاید هم ناممکن. به این خاطر دانشمندان در اندیشه راهی برای بازایستاندن سیارک‌های پیرامون زمین از چرخش هستند. برای این کار جیپ‌هایی در نظر گرفته شده که با نیروی موشکی کار می‌کنند. برای یک سیارک با قطر ۱۰۰ متر که ۴ بار در روز حول محور خود می‌چرخد، ۲۹ تن سوخت نیاز است تا از چرخش بازداشته‌شود.

منبع:دانش نامه ویکی پدیا


تصاویر:ناسا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد